.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پياز قدرت فكر را بالا مي‌برد

يك متخصص تغذيه گفت: فسفر قدرت فكر را بالا مي‌برد و پياز به علت داشتن فسفر، فعاليت فكري را آسان مي‌‌كند.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، مرتضي صفوي افزود: پياز مشابه سير است و داراي بسياري از ريز مغذي‌هاست كه براي بدن بسيار ضروري است از جمله ويتامين C، كلسيم و املاحي مانند منيزيم، پتاسيم، فسفر، گوگرد و اسيد فوليك، مقدار كمي آهن، مس، روي و ويتامين‌هاي گروه B نيز در پياز موجود است.
وي گفت: گوگرد موجود در پياز براي ضد عفوني كردن خون، شش‌ها و برطرف كردن آسم، ورم گلو و برونشيت موثر است. موجب تقويت غده اشكي و گوارشي مي‌شود. داراي آنتي بيوتيك است كه خون و مجاري تنفسي را ضد عفوني مي‌كند.
اين متخصص تغذيه افزود: پياز از بيماري‌هاي قندي، كليوي، مثانه، ورم ساقها، پروستات و رماتيسم مفصلي جلوگيري مي‌كند .آرامبخش است و پايين آورنده فشار خون و كاهش دهنده چربي خون است و در پيشگيري و درمان تصلب شرائين، پائين آوردن قند خون تاثير دارد. اشتهاآور است و در رفع سنگ‌هاي مجاري صفراوي، درمان اختلالات روده، درمان التهاب مجاري ادراري، درمان عفونت مثانه، تسكين سرفه و درمان سرماخوردگي مفيد است.
وي گفت: پياز براي افرادي كه دچار بي‌‌خوابي هستند، مفيد است.براي جلوگيري از خون دماغ مي‌توان چند قطره سركه را روي پياز رنده شده ريخت و آب آن را در بيني چكاند، تا از خونريزي جلوگيري كند.
اين متخصص تغذيه اضافه كرد: اثر پياز روي بيماري‌هاي قلبي بسيار مفيد است و در افرادي كه احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي زياد است مثل افراد بزرگسال اگر نصف پياز را در روز مصرف كنند، 20 تا 30درصد گلسترول بد خون را كاهش داده و كلسترول خوب خون را افزايش مي‌دهد.
وي افزود: پياز باعث كاهش فشار خون و تنظيم كننده قند خون گزارش شده است. خصوصيات آنتي بيوتيك دارد و تعداد زيادي از بيماري‌هاي عفوني و بيماري‌زا با مصرف پياز از بين مي‌رود. براي سرماخوردگي و كاهش سرفه نيز بسيار مفيد است .
صفوي گفت: پياز به دليل تركيبات گوگردي كه دارا است، مي‌تواند از ايجاد سلول‌هايي كه با تغيير شكل خود سبب بروز سرطان مي‌شوند جلوگيري كند.براي رشد مو موثر است در درمان يبوست، ميگرن، چاقي، پروستات، بواسير، يرقان، ورم گلو، پياز موثر است.
وي اضافه كرد: پياز داراي خاصيت ضد التهابي است و مي‌تواند علائم التهاب مثل درد، تورم، آرتروزها و دردهاي نواحي مختلف را تسكين دهد.آلرژي‌ها و آسم و بيمار‌ي‌هاي دستگاه تنفسي با مصرف پياز كاهش پيدا مي‌كند. سير و پياز هر دو آنزيم‌‌هايي كه التهاب را ايجاد كند مهار مي‌كنند.
اين متخصص تغذيه گفت: اثر ضد التهابي پياز به دليل ويتامين C و ايزونيوسيانيدها موجود در آن است كه خاصيت مبارزه با التهاب را دارد. در رابطه با كلسترول و تري‌گليسريد و بيماري‌هاي التهابي را كاهش دهد. آرامبخش است و به دليل وجود انواع ويتامين‌هاي گروه B و B1 و B2‌مي‌توانند آرام بخش باشد.
وي توصيه كرد: پيازهايي كه جوانه زده است را خريداري نكنيد و پياز را بايد در مكان‌هايي قرار دهيم كه نورشان كم و تاريك است. پياز زود از بين مي‌رود. همچنين در صورتي كه پياز را به صورت وارونه كه ريشه‌اش به سمت بالا باشد بهتر حفظ مي شود. همچنين استفاده از پياز به عنوان طعم دهنده هم كاربرد دارد و بوي انواع گوشت و ماهي را كاهش مي‌دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.